חלק גדול מהנוסעים לחו"ל, בעיקר לתקופות קצרות של מספר ימים עד מספר שבועות, בוחרים לעשות ביטוח נסיעות דרך חברות קופות החולים, לאחר מכן דרך חברות האשראי ואילו רק חלק קטן מהם בוחרים לגשת ישירות אל חברות הביטוח ולבצע ביטוח דרכן. לעומת זאת, היצע הביטוחים בשוק הוא גדול למדי ומעניין לבדוק אילו משלושת הדרכים מתאימה ביותר לכם.
ביטוח דרך קופות החולים
קופות החולים מציעות לרוב פוליסות בהן אין מגבלה על הסכום המקסימאלי ליום אשפוז וסכום זה נגזר מהכיסוי הכולל של הפוליסה. למרות זאת, אין למבוטח הרבה מרחב תמרון ואם הוא יירצה לקבל פוליסה מקיפה יותר כמו למשל כזו שמכסה גם החמרה של בעיה רפואית קיימת, הוא יצטרך לשלם יותר מאשר בחברות הביטוח או בחברות האשראי. לעומת זאת, קופות החולים מציעות לעיתים ביטוחים לקשישים שלא ניתן לבטח בערוצי הביטוח האחרים.
ביטוח דרך חברות האשראי
ביטוח דרך חברות האשראי הוא ביטוח דומה למדי לזה של קופות החולים, אך הפוליסה הבסיסית לא עולה כסף. לעומת זאת, החברות מגבילות את גובה הכיסוי המקסימאלי ליום אשפוז בביטוחים הבסיסים לכמה אלפי דולרים בלבד ללא קשר לגובה הכיסוי הכולל של הפוליסה. במילים אחרות, גם אם הביטוח עצמו לא עולה כסף, כל יום אשפוז עלול לעלות עוד אלף או אלפיים דולר, אלא אם כן המבוטח יחליט להרחיב את הפוליסה (מה שלא מעט נציגים של חברות האשראי אכן מייעצים לכל מבוטח פוטנציאלי שמתקשר אליהם לעשות).
דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שתקופת הביטוח מוגבלת לרוב לחודשיים לכל היותר ולכן הביטוח לא מתאים למשל למי שנוסע למזרח הרחוק לטיול של אחרי הצבא.
ביטוח בחברת ביטוח
ביטוח בחברות הביטוח מומלץ עבור מי שמעוניין להרכיב לעצמו ביטוח מותאם אישית: לדוגמה, מי שנמצא בסיכון גבוה מאחרים בשל גיל, מחלה כרונית או אפילו היריון (לנשים), מי שמעוניין להשתתף בתחרות ספורט אקסטרים, מי שמבטח את עצמו במסגרת רילוקיישן וכך הלאה. הסיבה לכך היא שהתוספות האלו עשויות לעלות לא מעט כסף בקופות החולים ובחברות האשראי לעומת התקשרות ישירה מול סוכן או חברת הביטוח.
בנוסף לזאת, המבוטח יכול לקבל מספר הצעות מקבילות ממספר חברות ביטוח ובחלק מהמקרים ייתכנו פערים של עשרות אחוזים בין חברות ביטוח שונות, במיוחד אם הפניה לחברת הביטוח מתבצעת דרך האינטרנט ולא דרך סוכן ביטוח אישי. כמו כן, יש חברות ביטוח שמספקות גם יתרונות נוספים כמו כרטיס מגנטי שמפעיל את הביטוח ללא צורך להתקשר אל נציגי החברה ומבטיח למבוטח ראש שקט או מענה טלפוני בעברית עם נציג דובר עברית 24 שעות ביממה.