שכיר המרוויח מעל

6000 בחודש נטו,

זכאי להחזר מס

מלאו את הטופס, ואנחנו נברר
את גודל ההחזר המגיע לכם!

לקוחות קיימים - לקבלת מענה מהיר לבירורים מוזמנים לצור קשר בטלפון

תהליך קבלת החזר מס לשכירים

כולנו נדרשים, על פי חוק, להעביר אחוז מסוים מהשכר שלנו לרשות המדינה. מדובר במס, שגובהו נקבע בהתאם לגובה השכר ולפרמטרים נוספים. החזרי מס לשכירים אפשריים במקרים של שינוי סטטוס, של עבודה במספר מקומות עבודה שונים במקביל, של החלפת מקום העבודה, של מילואים, של לידה, של קבלת דמי אבטלה ועוד. כיצד מגישים את הבקשה לקבלת ההחזר ומה חשוב לדעת על כך? התשובה, במאמר הבא.

מתי ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס

עובדים שכירים וגם עצמאיים נדרשים לשלם מס לרשויות המס בכל חודש. גובה המס נקבע, כאמור, בהתאם להכנסות ובהתאם לפרמטרים נוספים, חלקם קבועים וחלקם משתנים. ישנם לא מעט מקרים המצדיקים הגשת בקשה לקבלת החזרי מס לשכירים. הנה כמה מהם: שכיר שמצבו המשפחתי השתנה (נישא, התגרש, הפך להורה וכדומה), שכיר שעובד במספר מקומות עבודה במקביל באותה שנת המס, שכיר שפוטר ומקבל דמי אבטלה, שכירה שילדה ויצאה לחופשת לידה, שכיר שהתגרש ומשלם דמי מזונות או משתתף בכלכלת ילדיו, עולה חדש, משפחה חד הורית וגם מגורים ביישובי ספר המקנים נקודות זכות במס הכנסה. במקרים כאלה ונוספים ניתן לקבל החזר מס, לאחר פנייה מסודרת לרשויות המס הנעשית באמצעות טופס ייעודי – בקשה לקבלת החזר מס.

איך עושים את זה

את הבקשה לקבלת החזרי מס לשכירים ניתן להגיש בכל שנה, בין אם באופן עצמאי ובין אם בעזרתן של חברות המציעות את השירות לכלל השכירים. לפני שמגישים את הבקשה יש לאסוף מספר מסמכים שונים, הנדרשים לרשויות המס: טופס 106, המרכז תחתיו את כל תלושי השכר, טופס 867 אותו ניתן לקבל מהבנק והוא זה המרכז את כל הכנסותיו של השכיר מריביות ומהשקעות שונות, אישורים שונים – מהביטוח הלאומי, מקופת הגמל, מביטוח מנהלים ומביטוחי בריאות, כמו גם קבלות על תרומות. לאחר איסוף המסמכים והאישורים הרלוונטיים, ניתן לשלוח את הדו”ח (לצד האישורים שנאספו) ישירות אל רשויות המס עצמן או בעזרת חברה המציעה את השירות, או באמצעות רואה החשבון שאיתו עובדים. כדאי, לפני כן, להיעזר בסימולטור מיוחד, בעזרתו אפשר לבחון האם אכן מגיע החזר מס. הסימולטור, המוצע באתר רשויות המס, מצריך הקלדת נתונים שונים לצורך ביצוע החישוב וקבלת התוצאה. יש לקחת בחשבון שמדובר בהערכה כללית ולא מחייבת.

מה קורה לאחר הגשת הבקשה

לאחר שהוגשה הבקשה לקבלת החזר מס, בוחנים פקידי השומה את הבקשה שנשלחה, תוך התייחסות לכל האישורים והמסמכים שצורפו אל הבקשה. במידת הצורך, הפקידים חוזרים חזרה אל מגישי הבקשה לצורך קבלת מסמכים נוספים או אישורים חדשים, לבחינה מעמיקה יותר. לאחר שגיבשו את ההחלטה ואם אכן הוחלט לזכות את מגיש הבקשה, מועבר ההחזר הכספי ישירות אל חשבונו של השכיר. ההחזר מועבר לחשבון הבנק בתוך תקופה של בין 3 חודשים ל – 6 חודשים, לפעמים בתוך פרק זמן קצר יותר ולעיתים בתוך פרק זמן ארוך יותר (הדבר תלוי במידת העומס המוטלת על פקידי המס המטפלים בכך).

Skip to content